Skriv ut den här sidan

Boka tid till läkare och sjuksköterskor

Du kan boka tid till våra läkare och sjuksköterskor på två olika sätt, antingen via webb eller via telefon.

Webb

Via 1177 Vårdguidens e-tjänster kan du kontakta oss dygnet runt när det bäst passar dig. 

Det finns olika bokningsalternativ du kan välja mellan beroende på hur akuta besvär du har. Är det ett akut besvär (exempelvis luftväg- eller urinvägsinfektion) väljer du alternativ "Boka tid direkt". Har du ett icke-akut besvär väljer du "Beställa tid".

För att kunna boka tid denna väg måste du ha listat dig hos oss. Det gör du enkelt på 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Telefon

För rådgivning eller för att boka ett besök eller en telefontid ringer du till 08-687 70 18 och följer instruktionerna. Du kommer till ett telefonsystem som heter TeleQ där du lämnar ditt telefonnummer, vi kommer sedan att ringa upp dig på en angiven tid.

Telefonen bemannas alla vardagar mellan 08.00-17.00.

Av/omboka tid

Du avbokar tid hos oss genom att ringa 08-687 70 18 och du kan avboka dygnet runt.

Om du vill boka om din tid kan du kontakta oss via webb på 1177.se eller på telefonnummer 08-687 70 18.

Bokad tid som du inte utnyttjar och heller inte avbokar senast 24 timmar innan, debiteras med full avgift. Detta gäller även om du har frikort samt är barn/ungdom under 18 år.

Knappval i telefonen

Vi använder oss av det databaserade telefonsystemet TeleQ.

När du ringer vårt telefonnummer 08-687 70 18 får du följande knappval:
1 - Återbud till läkare, distriktssköterska eller psykosociala teamet, kan lämnas dygnet runt
2 - Rådgivning eller bokning av en akut läkartid
3 - Övriga bokning eller telefontid läkare
4 - Recept
5 - For information in english
6 - Information om den årliga influensan
7 - Boka eller omboka tid till Första linjens psykiatri, barn under 18 år

Har du ingen knapptelefon går det bra att dröja kvar och lämna ett meddelande efter tonen som följer.

SMS som påminner om ditt bokade besök

Du har möjlighet att få ett SMS som påminner om ditt bokade besök.
Du måste själv säga till när du bokar ditt besök att du önskar SMS påminnelse då det måste läggas in i din bokning.

Ladda ned din blankett för godkännande av SMS-påminnelse här:

Blankett SMS-godkännande

Senast ändrad: 2017-11-07